|
Certificat de competență
- eliberarea Certificatului de Competență
Eliberarea certificatului de competenţă se efectuează de ANR prin Serviciul înmatriculări si certificare personal navigant maritim.
Cazurile pentru care se eliberează Certificatul de Competenţă sunt:
1. solicitantul este posesorul unui carnet de marinar vechi si cere reînmatricularea şi reconfirmarea certificatului de competenţă;
2. solicitantul îndeplineşte condiţiile de acordare a certificatului de competenţă prin examen sau din oficiu;
3. posesorul unui certificat de competenţă în termen de valabilitate solicită eliberarea unui certificat de competenţă inferior, inclus pe linia directă a promovării;
4. solicitantul este posesorul unui carnet de serviciu şi al unui document de atestare în termen de valabilitate şi solicită înmatricularea şi eliberarea certificatului de competenţă.
Documentele necesare eliberării Certificatului de Competenţă sunt următoarele
- cerere personală tipizată completată si semnată de solicitant prin care îşi asumă întreaga responsabilitate privind autenticitatea şi legalitatea documentelor pe care le prezintă;
- copii după Carnetul de Marinar (primele 2 pagini - paginile ce conţin numărul Carnetului de Marinar, numele, poza şi datele personale ale deţinatorului);
- Certificat de Competenţă deţinut sau document de atestare deţinut în termen de valabilitate (după caz) - (original şi copie);
- adeverinţele de absolvire a cursurilor IMO obligatorii aferente Brevetului/Certificatului de Capacitate - (original şi copie);
- aviz medico-psihologic, pe funcţia pentru care se eliberează Certificatul de Competenţă sau pe una din funcţiile superioare incluse pe linia directă a promovării (poate fi înlocuit şi cu o copie după Carnetul de Marinar a paginii unde este înscrisă examinarea medicală);
- diploma de studii - (original şi copie);
- carnet de serviciu - (original şi copie - dacă este cazul);
- 2 fotografii color tip paşaport (4/6, la costum de culoare închisă, cravată).
- preschimbarea Certificatului de Competență în cazul deteriorării sau epuizării rubricilor
Preschimbarea certificatului de competenţă necesită următoarele documente:
- cerere personală tipizată completată şi semnată de solicitant prin care îşi asumă întreaga responsabilitate privind autenticitatea şi legalitatea documentelor pe care le prezintă;
- Certificatul de Competenţă deteriorat sau epuizat;
- Carnetul de Marinar (original si copii)
- 1 fotografie color tip pasaport (4/6, la costum de culoare închisă, cravată).
în cazul în care trebuie prelungită valabilitatea Certificatului de Competenţă, se verifică stagiul din foaia electronică şi trebuie să prezinte în plus:
- aviz medico-psihologic, pe funcţia pentru care se eliberează certificatul de competenţă sau pe una din funcţiile superioare incluse pe linia directă a promovării;
- adeverinţele de absolvire a cursurilor IMO obligatorii aferente Brevetului/Certificatului de Capacitate (original şi copie);
- prelungirea valabilității Certificatului de Competență
Prelungirea se face în cazul expirării valabilităţii certificatului de competenţă deţinut dacă solicitantul îndeplineşte condiţia de continuitate a competenţei profesionale, respectiv:
1. a efectuat un stagiu de îmbarcare de cel puţin 12 luni în ultimii 5 ani pe funcţia corespunzătoare înscrisă în certificatul de competenţă,
sau
2. a promovat un test de evaluare a competenţei, specific funcţiei înscrise în certificat,
sau
3. a absolvit un curs aprobat de reconfirmare a competenţei specific funcţiei înscrise în certificat.
Posesorul unui certificat de competenţă în termen de valabilitate poate solicita eliberarea sau prelungirea oricărui certificat de competenţă inferior aflat pe linia directă a promovării.
Valabilitatea certificatului de competenţă este de maxim 5 ani şi se acordă astfel:
- 5 ani de la data procesului verbal de examen sau de la data eliberării certificatului de competenţă în cazul în care acesta a fost obţinut din oficiu,
- 5 ani de la data solicitării operaţiunii de prelungire în cazul în care solicitarea de prelungire este înainte de data expirării certificatului de competenţă,
- 5 ani de la data expirării certificatului de competenţă deţinut, în cazul în care solicitarea de prelungire este după data expirării acestuia,
- aceeasi valabilitate cu a certificatului de competenţă superior, în cazul eliberării unui certificat de competenţă inferior, inclus pe linia directă a promovării.
Prelungirea valabilităţii certificatului de competenţă se face în baza următoarelor documente:
- cerere personală tipizată completată şi semnată de solicitant prin care îşi asumă întreaga responsabilitate privind autenticitatea şi legalitatea documentelor pe care le prezintă;
- aviz medico-psihologic, pe funcţia pentru care se eliberează certificatul de competenţă sau pe una din funcţiile superioare incluse pe linia directă a promovării (poate fi înlocuit şi cu o copie după Carnetul de Marinar a paginii unde este înscrisă examinarea medicală);
- copii dupa Carnetul de Marinar (primele 2 pagini - paginile ce conţin numărul Carnetului de Marinar, numele, poza şi datele personale ale deţinătorului);
- Certificat de Competenţă deţinut sau document de atestare deţinut în termen de valabilitate (după caz) - (original şi copie).
- eliberarea unui duplicat după Certificatul de Competență
Eliberarea unui duplicat de pe Certificatul de Competenţă se face în cazul pierderii documentului, cu declararea împrejurărilor care au determinat-o, după completarea declaraţiei de pierdere (FO8ECPN05), cu verificarea înscrisurilor din foaia matricolă şi foaia electronică a valabilităţii acestuia.
Documentele necesare eliberării unui duplicat după Certificatul de Competenţă sunt următoarele:
- cerere personală tipizată, F02ECPN05, completată şi semnată de solicitant prin care îsi asumă întreaga responsabilitate privind autenticitatea si legalitatea documentelor pe care le prezintă;
- 1 fotografie color tip paşaport (4/6, la costum de culoare închisă, cravată).
în cazul în care trebuie prelungită valabilitatea certificatului de competenţă, se verifică stagiul din foaia electronică şi trebuie să prezinte în plus:
- aviz medico-psihologic, pe funcţia pentru care se eliberează certificatul de competenţă sau pe una din funcţiile superioare incluse pe linia directă a promovării (poate fi înlocuit şi cu o copie după Carnetul de Marinar a paginii unde este înscrisă examinarea medicală);
- adeverinţele de absolvire a cursurilor IMO obligatorii aferente Brevetului/Certificatului de Capacitate, nivel de bază şi reconfirmare după caz (original si copie);
Duplicatul va avea acelaşi număr ca şi originalul (diferă seria). - programul de lucru cu publicul al ANR
A.N.R. - program de lucru cu publicul |
Luni - Vineri | 08:30 - 12:00 |
12:30 - 15:00 |
|
|